Ramazanoğlu, MehmetSolak, Mehmet Şahin2024-12-242024-12-2420201300-88112147-9844https://doi.org/10.24106/kefdergi.4081https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/389255https://hdl.handle.net/20.500.12604/4536Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik tutumlarınıincelenmesidir. Çalışmada karma model yöntemlerinden eşzamanlı üçgenleme tasarım kullanılmıştır. Çalışma katılımcılarını,2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt ilinde bulunan bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışma gurubunun seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nicel bölümde çalışmaya katılanların artırılmış gerçeklikuygulamalarına karşı tutumlarının belirlenmesi için “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Nitelbölümde ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21 programı ve betimsel analiz yöntemiprosedürleri uygulanmıştır. Elde edilen verilerin sonucunda artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelikortaokul öğrencilerinin tutum düzeylerini olumlu yönde etkilediğini ve görüşlerinin olumlu olduğu bulunmuştur. Çalışmadaöğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik kullanma kaygılarının azaldığını ve kullanmaisteklerinin arttığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik kullanmamemnuniyetlerinin arttığı, ancak istatiksel olarak anlama bulunmamıştır. Çalışmada hem erkek öğrencilerin hem de kadınöğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanıma ilişkin tutum düzeylerinin aynı seviyede olduğugörülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıOrtaokul Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına Yönelik Tutumları: Siirt İli ÖrneğiArticle2841646165638925510.24106/kefdergi.4081