Çelik, MetinÇırak, Yüksel2024-12-242024-12-2420192147-76552149-4622https://doi.org/10.18506/anemon.520914https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/374609https://hdl.handle.net/20.500.12604/4363Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin fonksiyonel olmayan tutumlarının genel, kişisel vesosyal uyum düzeylerini yordama gücünün belirlenmesidir. Araştırma modeli, ilişkisel araştırmayöntemi ile tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemi oran tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 950öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği (FOTÖ) veKişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,fonksiyonel olmayan tutumlar ölçeğinin 4 alt boyutu olan mükemmeliyetçilik, onaylanma ihtiyacı,bağımsız ve değişken tutum, genel uyum düzeyindeki değişimin %8.7’sini, kişisel uyumdüzeyindeki değişimin %6.4’nü ve sosyal uyum düzeyindeki değişimin %9.1’ni açıklamaktadır.Standartlaştırılmış regresyon katsayılarına göre, yordayıcı değişkenlerin, genel uyum düzeyiüzerindeki göreli önem sırası, mükemmelci tutum (?=-0.138), ve bağımsız tutum (?=-0.134),onaylanma ihtiyacı (?=-0.108), değişken tutumdur (?=-0.047).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,PsikolojiÜniversite Öğrencilerinin Fonksiyonel Olmayan Tutumların Genel, Kişisel ve Sosyal Uyum Düzeylerini Yordama GücüArticle7Eğitim & Psikoloji9710337460910.18506/anemon.520914