Pesen, AtaDemirhan, Merve2024-12-242024-12-2420211304-47962146-2844https://doi.org/10.18026/cbayarsos.652806https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/444033https://hdl.handle.net/20.500.12604/4329Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yöneliktutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemini2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Siirt il merkezinde görevyapan 468 ilkokul ve ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma taramamodeli türlerinden genel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmada veritoplama aracı olarak Yaralı (2015) tarafından geliştirilen “Özel GereksinimliBireylere Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25.0istatistik paket programı ile yapılmıştır. Veriler normal dağımısağlamadığından Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis testiuygulanmıştır. Araştırma sonucunda ailede ya da çevrede özel gereksinimlibirey bulunma, kıdem ve branş değişkenlerine göre öğretmenlerin özelgereksinimli bireylere yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar tespitedilmiştir. Buna karşın cinsiyet ve çalışılan öğretim kademe değişkenlerindeöğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumlarında anlamlı birfarklılık tespit edilmemiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTutumöğrenciöğretmenÖzel gereksinimÖğretmenlerin Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Tutumlarının İncelenmesiArticle19114115844403310.18026/cbayarsos.652806