Memduhoglu, Hasan BasriYüce, Tuba2024-12-242024-12-2420201300-88892147-5202https://doi.org/10.15285/maruaebd.632965https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/401752https://hdl.handle.net/20.500.12604/4198Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin değerlerin kazandırılmasında drama yönteminin önemine ilişkin görüşlerini belirlemek ve değerler eğitiminde drama yöntemini kullanma düzeylerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma durum çalışması olarak desenlenen araştırma, Van’ın Erciş ilçesinde ilkokula bağlı anasınıfı ve bağımsız anaokullarında görev yapan 14 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma; okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitiminde drama yöntemine sıklıkla yer verdikleri, öğretmenlerin drama yöntemini okul öncesi dönem çocukları için faydalı buldukları ve bu nedenle değerler gibi soyut kavramların somutlaştırılmasında drama yöntemini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDeğerler Eğitiminde Drama Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Nitel Bir ÇözümlemeArticle515111613040175210.15285/maruaebd.632965