Gedik, Mehmet2024-12-242024-12-2420171300-9052https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/215379https://hdl.handle.net/20.500.12604/5302Bu çalışmanın amacı, ortaokul 2. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin geliştirilmesinde eğitsel oyunlardan faydalanılmasının başarı ve kalıcılığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırma deneysel yöntem içerisinde yer alan ön test-son test kontrol gruplu modelinden olup yarı deneysel bir nitelik taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubu Erzurum ili Palandöken ilçesinde bulunan farklı sosyoekonomik bölgelerdeki okullardan random (rastgele) yöntemle seçilmiş üç okuldaki öğrencilerden oluşmaktadır. Deney (eğitsel oyun) grupları, birinci okuldan 33, ikinci okuldan 30 ve üçüncü okuldan 22 toplamda 85 öğrenci; kontrol gurupları ise birinci okuldan 35, ikinci okuldan 33 ve üçüncü okuldan 22 toplamda 90, genel toplamda 175 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada okuma becerisini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılmıştır. Veriler araştırmacının hazırlamış olduğu \"Okuma Becerisi Başarı Testi\" (OBBT) ile toplanmış ve uygulama sonucu elde edilen veriler, SPSS 18.00 kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlar yapılmıştır. Ayrıca kontrol ve deney gruplarının başarı düzeylerini karşılaştırmak amacı ile uygulanmış ön ve son testlerin analizi bağımsız gruplar için, \"bağımsız t testi\" kullanılarak yapılmıştır. Sonuç olarak eğitsel oyunlarla öğretim tekniğinin öğrencilerin okuma becerisinin geliştirilmesinde mevcut öğretim programı yaklaşımlarına göre daha etkili olduğu tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıORTAOKUL 2. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİArticle058453464215379