Bursalı, HamiyetTopçuoğlu Ünal, Fulya2017-05-182017-05-182015-04-201https://hdl.handle.net/20.500.12604/711Bu araştırmada çizgi dizilerdeki söz varlığı hakkında tespitlerde bulunularak çizgi dizilerden öğrencilerin söz varlığını zenginleştirmede nasıl yararlanılabileceğini tartışmak, konu hakkında öneri sunmak amaçlanmıştır. Araştırmanın inceleme nesnesi 2012-2013 yılları arasında Türkiye televizyonlarında şifresiz yayın yapmakta olan tematik çocuk kanallarındaki beş çizgi dizinin, ilk beş bölümünden meydana gelmektedir. Bu çizgi dizilerin belirlenmesinde yarı yapılandırılmış görüşme formu verileri esas alınmıştır. Söz varlığı ve çizgi diziler hakkında derinlemesine bilgi toplamak için belgesel tarama (doküman incelemesi) yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde belgesel tarama yöntemleri içerisinden, veri analizine ait içerik ve frekans analizleri kullanılmıştır. İçerik analizi için söz varlığı ana tema, yabancı kelimeler, terimler, argo, deyimler, atasözleri, ikilemeler, kalıplaşmış sözler, kalıp (ilişki) sözler, çeviri sözler ise alt temalar olarak belirlenmiştir. Temalara ilişkin veriler, çizgi dizilerin bölümlerine göre frekans değeri olarak ifade edilmiştir. Sonra, temalara ait veriler tablolar halinde düzenlenmiştir. Sonuç olarak inceleme nesnesi olarak belirlenen çizgi dizilerin, 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin söz varlığına katkısının genel manada olumlu olduğu görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇizgi Dizi, Çizgi Film, Dinleme/İzleme Becerisi, Söz VarlığıÇizgi dizilerin 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin söz varlığına katkısıArticle