Karakaş, RezanYaşar, Ferhat2024-12-242024-12-242023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpRxQUOF2TBjkM-H92hev2ZOWpr67nwruNdPye4XVv86wjhttps://hdl.handle.net/20.500.12604/3426Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim DalıBu araştırmada son dönem çocuk edebiyatı yazarlarından Almıla AYDIN'ın seçilmiş olan kitaplarının değerler eğitimi açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, eserlerde Milli Eğitim Bakanlığının 2017'de Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programında belirlediği 10 kök değerler içinde yer alan adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik yardımseverlik değerlerinden hangilerine ve ne sıklıkta yer verdiğini tespit etmek araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Bu kapsamda, Esrarengiz Kelimeler, Malikânedeki Yabancı, Kadim Şehrin Şifreleri, Tapınaktaki Sır, Safir Taşlı Maske, Macera Peşinde, Palmiye Sokak No. 5, Eski Evin Kiracıları, Saklı Hazine ve Elmas Broş kitapları analiz edilmiştir. Seçilen kitaplar ortaokul seviyesindeki çocuklara hitap etmektedir. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Kitaplardaki değerler tespit edilerek elde edilen veriler not edilmiştir. Değerler tanımlanarak incelenen eserlerdeki iletiler sayfa numaralarıyla her değere ait tabloya yansıtılmıştır. 10 kök değer içerisinde en fazla dostluk değerinin işlendiği tespit edilmiştir. Sorumluluk değeriyle ilgili iletilere diğer değerlere oranla daha az rastlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Almıla Aydın, Değer, Değerler EğitimiIn this research, it is aimed to examine the selected books of Almıla AYDIN, one of the last period children's literature writers, in terms of values education. In the research, it is aimed to determine which and how often the values of justice, friendship, honesty, self-control, patience, love, responsibility, patriotism, benevolence, which are among the 10 root values determined by the Ministry of National Education in the Turkish Language and Literature Curriculum in 2017, are included in the works. forms. Mysterious Words, Stranger in the Mansion, Codes of the Ancient City, Secret in the Temple, Sapphire Stone Mask, In Search of Adventure, Palmiye Street No:5, Tenants of the Old House, Hidden Treasure and Diamond Brooch were analyzed. The selected books appeal to children at the secondary school level. Document analysis method was used in the research. The data of the research were evaluated by content analysis. The values in the books were determined and the data obtained were noted. Values were defined and the messages in the analyzed works were reflected in the table of each value with their page numbers. It has been determined that friendship value is processed the most among 10 root values. Messages related to the responsibility value were found less frequently than other values. Keywords: Almila Aydın, Value, Values Educationtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürk Dili ve EdebiyatıTurkish Language and LiteratureDeğerler eğitimi bağlamında Almila Aydın'ın çocuk romanlarının analiziAnalysis of Almila Aydın's children's novels in the context of values educationMaster Thesis1135793720