Çakaroğlu, DenizTimurtaş, Orhan2024-12-242024-12-242024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCtyZv6AGL4ywQ12AG9nHPjf3epjD7hrNSWJVaUeW94Hr3https://hdl.handle.net/20.500.12604/3707Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıBu çalışma; lise öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve psikolojik etkenler ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma; Fen, Anadolu, İmam hatip, Spor ve Meslek liselerinde öğrenim gören 502 gönüllü öğrenciye Google form ile internet üzerinde uygulanmış olup, analizi eksik ve hatalı veriler nedeniyle 345 kişi üzerinden değerlendirilmiştir. Öğrencilere "Dijital Oyun Bağımlılığına İlişkin Farkındalık Ölçeği, "Duygu Düzenleme Anketi" ve "Psikolojik Sağlamlık Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda erkeklerin kızlara oranla daha uzun süre oyun oynadığı ancak erkek öğrencilerle, kız öğrenciler arasında oyun oynama süresi bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı, yine liseler arasında oyun oynama süresi, Dijital oyun bağımlılığı ve KPSÖ bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı yalnızca Duygu Düzenleme Anketi alt boyutlarından Bilişsel Yeniden Değerlendirme ve Baskılama bakımından liseler arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır (p<0.005). Sonuç olarak; çalışmamızda ekran kuşağının her yaş, eğitim türü ve/veya kademesi ile cinsiyete göre farklılık göstermemesinin nedeninin, yeni neslin dijital yerlilerden oluşmasından dolayı olduğu düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Dijital Oyun Bağımlılığı, Duygu, Oyun, Öğrenci, Psikolik SağlamlıkThis study was conducted to examine the relationship between digital game addiction and psychological factors in high school students. The study was applied to 502 volunteer students studying in Science, Anatolian, Imam Hatip, Sports and Vocational high schools on the internet using Google form, and the analysis was evaluated on 345 people due to incomplete and erroneous data. "Digital Game Addiction Awareness Scale", "Emotion Regulation Questionnaire" and "Short Psychological Resilience Scale" were applied to the students. As a result of the data obtained from the research, it was revealed that boys play games longer than girls, however there is no significant difference between boys and girls in terms of playing time, and there is no significant difference between high schools in terms of playing time, digital game addiction and SPRS. It was revealed that there was a significant difference between high schools only in terms of Cognitive Reappraisal and Suppression, which are subscales of the Emotion Regulation Questionnaire (p<0.005). As a result, in our study it is thought that the reason why the screen generation does not differ according to age, education type and/or level and gender is because the new generation consists of digital natives. Keywords: Digital Game Addiction, Emotion, Game, Student, Psychological Resiliencetrinfo:eu-repo/semantics/openAccessPsikolojiPsychologyLise öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve psikolojik etkenler ilişkisinin incelenmesiof the relationship between digital game addiction and psychological effects in high school studentsMaster Thesis10898492