Kardeş, MerveÖzrenk, KorayTerin, Mustafa2024-12-242024-12-2420182148-127Xhttps://doi.org/10.24925/turjaf.v6i2.169-174.1529https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/326021https://hdl.handle.net/20.500.12604/4559Çalışmanın amacı, Siirt ili kentsel alanda tüketicilerin sert kabuklu kuruyemiş tüketimalışkanlıkları ve satın alma davranışlarını belirlemektir. Çalışmanın ana materyalini Siirtili kentsel alanda yaşayan 150 tüketiciden anket yoluyla toplanan veriler oluşturmaktadır.Verilerin analizinde, frekans tabloları ve tüketicilerin ailelerinde yeterli miktardakuruyemiş tüketip tüketmedikleri düşüncesi logit model yardımıyla analiz edilmiştir.Araştırmada, ankete katılanların %62,7’si erkek, %63,3’ü 25-40 yaş grubunda, %64,0’üevli, %62,0’si 2001-4000 TL gelir grubunda, %49,3’ü ailede yeterli miktarda kuruyemiştüketildiği, %56,0’sı kuruyemiş tüketiminin faydaları hakkında bilgiye sahip olduğu ve%78,7’sinin kuruyemişi, kuruyemişçilerden satın aldığı belirlenmiştir. Çalışmada ayrıcaailede yeterli miktarda kuruyemiş tüketildiğini düşünme ile kuruyemiş tüketmeninfaydalarını bilme arasında pozitif, cinsiyet arasında ise negatif bir ilişkini olduğu tespitedilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletme,Gıda Bilimi ve TeknolojisiTüketicilerin Sert Kabuklu Kuruyemiş Tüketim Alışkanlıkları ve Satın Alma Davranışlarının Belirlenmesi: Siirt İli ÖrneğiArticle6216917432602110.24925/turjaf.v6i2.169-174.1529