Çetin, AliKahyaoğlu, Mustafa2024-12-242024-12-2420181301-62292148-0710https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/330857https://hdl.handle.net/20.500.12604/5504Bu çalışmanın amacı STEM temelli etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının fen,matematik, mühendislik-teknoloji ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik tutumlarına etkisini incelemektedir.Çalışmada nicel ve nitel yöntemlerin bir arada olduğu karma bir araştırmayöntemi olan açıklayıcı model kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2017-2018eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Eğitim Fakültesinin Fen Bilgisi Eğitimi programınınüçüncü sınıfında öğrenim gören 22 öğretmen adayıdır. Veri toplama araçları olarakSTEM tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Verilerin analizindet testi ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarınınfen, mühendislik-teknoloji ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik tutumlarının arttığı, ancakmatematiğe yönelik tutumlarının azaldığı tespit edilmiştir ve STEM-temelli etkinliklerinfen eğitimi için gerekli ve gerçek hayat problemlerini çözmede faydalı oldukları ortayaçıkmıştır. Ayrıca öğretmen adayları bu çalışmada öğrendikleri etkinlikleri gelecektekimeslek yaşamlarında da uygulamak istediklerini belirtmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMühendislikElektrik ve Elektronik,Bilgisayar BilimleriYazılım Mühendisliği,EğitimEğitim AraştırmalarıSTEM TEMELLİ ETKİNLİKLERİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN, MATEMATİK, MÜHENDİSLİK VE TEKNOLOJİ İLE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİArticle0751528330857