Akran, Sevda KoçYavuz, ŞengülBakır, Bahar2024-12-242024-12-2420191309-0682https://doi.org/10.29329/mjer.2019.202.6https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/331626https://hdl.handle.net/20.500.12604/4702Araştırmanın temel amacı, İngilizce dersinde basamaklı öğretim programının 8.sınıf öğrencilerinin bilişötesi farkındalığına etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenleri birlikte ele alınmıştır.Araştırmanın nicel boyutunda, basamaklı öğretim programı uygulamasının, öğrencilerin biliş ötesi farkındalığınaetkisini belirlemek amacıyla, yarı deneysel desenlerden, öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desenkullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise, veri çeşitliliğini sağlamak ve nicel bulguları daha anlaşılırkılmak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenine başvurulmuştur. Araştırmanın çalışmagrubunu, Siirt merkezde bulunan Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu 8. sınıf öğrencilerinden 30’u deney, 30’ukontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Yurdakul(2004) tarafından geliştirilen “Biliş ötesi Farkındalık Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel veriler için anlamlılık testleri; nitel veriler için de betimselve içerik analizi yapılmıştır. Sonuçta, basamaklı öğretim programı etkinliklerinin öğrenci merkezli, daha öncekiİngilizce dersi etkinliklerinin ise öğretmen merkezli olduğu, öğrencilerin eğlenceli ve yapabilecekleri etkinlikleriseçtiği, etkinlikleri yaparken bilgileri nasıl düzenleyeceklerini ve materyalle ilgili bilgileri nerede bulacaklarınıbilmediği görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle çeşitli önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,Dil ve Dil Bilim,Psikolojiİngilizce Dersinde Basamaklı Öğretim Programının 8. Sınıf Öğrencinin Biliş Ötesi Farkındalığına EtkisiArticle132810712533162610.29329/mjer.2019.202.6