Bindak, RecepPesen, Cahit2017-05-202017-05-202013https://hdl.handle.net/20.500.12604/767Bu çalısmada Thurstone’ın esit görünen aralıklar metodu kullanılarak bir matematik tutum ölçeği gelistirilmis ve güvenirlikgeçerliğine iliskin bazı bulgular sunulmustur. Ölçeğin maddeleri daha önce yapılmıs bir çalısmada kullanılan Likert tipi matematik tutum ölçeğinden alınmıstır. Çalısmada 48 hakem yargısından elde edilen veriler kullanılarak ölçek maddeleri için belirsizlik katsayıları ve madde ölçek puanları hesaplanmıstır. Güvenirlik – geçerlik çalısması için kullanılan veriler dokuzuncu sınıfa devam eden 66 öğrenciye ölçek uygulanması ile elde edilmistir. Ölçeğin test-yarılama güvenirlik katsayısı ve benzer ölçekler geçerliği için bazı kanıtlar sunulmustur. Ayrıca Thurstone tipi ve Likert tipi matematik tutum ölçekleri psikometrik özellikleri açısından karsılastırılmıstır. In this study a Thurstone type mathematics attitude scale is constructed and its reliability and validity is examined. The items of a Likert type math attitude scale which was developed by Askar (1986) are used as item pool. Forty-eight of expert group have been used as judge in this study. The ambigious cofficients and scale values for the items are determined by the equalappearing intervals. Reliability and validity analyses were performed by applying the scales to 66 high school students. The validity of scale was examined in terms of concurrent validity. Thurstone type and Likert type scales were compared in terms of some psychometric properties.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYargıcı kararlarına dayalı ölçeklemeThurstone tipi ölçekesit görünen aralıklar metodumatematik tutum ölçeğiScaling with judgement-basedThurstone type scaleequal-appearing intervals methodmath attitude scaleThurstone tipi bir tutum ölçeği geliştirme çalışmasıA study of developing a Thurstone type attitude scaleArticle162732