Tösten, RasimGüneş, Ufuk2024-12-242024-12-242022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCAEhAEirgS26HxSLr83HnbZGkq27d9lxroPnNrZA5KW5https://hdl.handle.net/20.500.12604/3323Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim DalıBu araştırmanın amacı 2006-2007 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanan beden eğitimi ve spor öğretim programı özel amaçlarından 8. maddeye yönelik öğretmen görüşlerini incelemektir. Beden eğitimi ve spor öğretim programı 8. madde; iletişim, iş birliği, adil oyun (fair play), sosyal sorumluluk, liderlik, doğaya duyarlılık ve farklılıklara saygı becerilerine yöneliktir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim(fenomolojik) modeliyle desenlenmiştir. Araştırmaya Diyarbakır ili kamu ortaokullarında görev yapan toplamda 20 öğretmen katılmıştır. Bu araştırma grubunun oluşturulmasında amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örneklemi türünden yararlanılmıştır.. Araştırmadaki verilere görüşme tekniğiyle ulaşılmıştır. Bu verileri elde etmek için yarı yapılandırılmış görüşme formları araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin araştırmaya konu olan becerilere yönelik yaptığı uygulamalar ve bu uygulamalar sırasında yaşadığı problemler, bu becerileri geliştirmek adına sunduğu öneriler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin konu olan becerilere yönelik uygulama, problem ve öneri bakımından görüşleri incelendiğinde bu görüşlerin oldukça çeşitlilik gösterdiği saptanmış ancak bu çeşitliliğin uygulama ve problem bölümlerine oranla öneri bölümlerinde daha fazla olduğunu sonucuna varılmıştır.The aim of this research is to examine of teacher the opinions for article 8 that is applied since the 2006-2007 academic year about physical education and sports curriculum special purposes. The article 8 for physical education and sports education program is included with communication, cooperation, fair play, social responsibility, leadership, sensitivity to nature and respect for differences. A phenomenologic method which is one of the qualitative research technique, was used in this study. A total of 20 teachers from public secondary schools in Diyarbakir province were participated in the research study. In the creation of this research group, the criteria sampling type was used in the purpose of sampling methods. The data in the research were obtained by interview technique. Semi-structured interview forms to obtain this data were developed by the researcher. The obtained data are analyzed by content analysis. In the research, the applications of physical education and sports teachers for the skills subject to research and the problems experienced during these applications and the recommendations offered to improve these skills were tried to be determined. The teachers who participated in the study examined their opinions in terms of application, problem and suggestion for the subject skills, it was determined that these opinions were quite diverse, but it was concluded that this diversity was more in the recommendation sections than in the application and problem departments.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingSporBeden eğitimi ve spor öğretim programında yer alan sosyal beceriler üzerine nitel bir araştırma: Uygulama, engeller ve önerilerA qualitative research on social skills in physical education and sports curriculum: Practice, barriers and suggestionsMaster Thesis1165748078