Çeti̇n, Ali2017-05-172017-05-172016-12ÇETİN ALİ (2016). Designing a Lesson with 5E Learning Cycle and Simulations for Static Electricity Subject in Physics. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 36-41.https://hdl.handle.net/20.500.12604/687Bu çalışmanın amacı fizik öğretmenlerinin derslerini 5E öğrenme yöntemi ve simülasyonlar kullanarak hazırlamalarına yardımcı olmaktır. 5E öğrenme yöntemi ilgi çekme, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme olmak üzere beş aşamadan oluşmaktadır. 10. Sınıf fizik öğretim programında yer alan durgun elektrik konusu bu yöntem kullanılarak planlanmıştır. Simülasyonlar öğrencilere soyut kavramları kavratabilme potansiyeline ve deneylerdeki başlangıç değerlerini değiştirebilme imkânına sahiptirler. 5E öğrenme yöntemi içerisindeki açıklama ve derinleştirme aşamaları sırasında Colorado Üniversitesi tarafından oluşturulan PHET simülasyonlarından faydalanılmıştır. Bu çalışmanın giriş kısmında sınıflarda teknolojinin kullanımı, bilgisayar simülasyonları ve 5E öğrenme yöntemi tartışılmış, daha sonra uygulama kısmında 5E öğrenme yönteminin durgun elektrik konusunda ne şekilde uygulandığı açıklanmıştır. Sonuç bölümünde öğrenme yöntemi ve simülasyonlar ile ilgili alan-yazındaki araştırmalara yer verilmiş, bu çalışma ile ilgili ortak ve farklı yanları üzerinde durulmuştur. Bunlara ek olarak, öğretmenlere uygulama ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess5E öğrenme yöntemiBilgisayar simülasyonlarıTeknoloji kullanımıFizik eğitimiFizik Dersi Durgun Elektrik Konusunda 5E Öğrenme Yöntemi ve Simülasyonlar İle Bir Dersin PlanlanmasıDesigning a Lesson with 5E Learning Cycle and Simulations for Static Electricity Subject in PhysicsArticle