Epçaçan, CahitUlaş, HalimOrhan, SalihEpçaçan, CevdetGedik, Mehmet2024-12-242024-12-2420121302-2431https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/138369https://hdl.handle.net/20.500.12604/5211Bu çalışmada altı şapkalı düşünme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmesi üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın amacı dikkate alınarak 2010-2011 eğitim öğretim yılı II. Yarıyılında Erzurum ili Palandöken ilçesi Alparslan İlköğretim Okulundan seçilen 30 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Bu gruplar öğrencilerin sosyo-ekonomik durumları ve başarı durumları dikkate alınarak oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarında ön test ve son test uygulanmış ve veriler \"Yazma becerileri değerlendirme formu\" dikkate alınarak incelenmiştir. Her iki grubun da ön testlerinin benzer olduğu görülmüştür. Son test açısından kıyaslandığında ise altı şapkalı düşünme tekniğinin serbest yazma yöntemine göre daha başarılı olduğu görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,EğitimÖzelAltı şapka düşünme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmeye etkisiArticle1455105120138369