Üzüm, Burhan2024-12-242024-12-2420231309-8659https://doi.org/10.58689/eibd.1267980https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1190544https://hdl.handle.net/20.500.12604/5139Bu çalışmada amaç öğrencilerin 6. sınıf Fen Bilimleri dersi “Güneş Sistemi ve Tutulmalar” ünitesi kapsamındaki kazanımlara ulaşma düzeylerini tespit etmektir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu Siirt il merkezinde yer alan ortaokullarda öğrenim gören 6.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu ünite kapsamında 5 kazanımın olduğu tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak bu kazanımlar dikkate alınarak oluşturulan 24 maddelik çoktan seçmeli test kullanılmıştır. Verilerin analizine göre, testin ortalama güçlüğü port=0.62 ve testin ortalama ayırt ediciliği rort=0.39 olarak hesaplanmıştır. Yapılan güvenirlik analizinde ise testin güvenirlik katsayısının (KR-20) 0.98 olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeyine ilişkin veriler incelendiğinde; öğrencilerin analiz (1) ve uygulama (2 ve 5) basamağında yer alan kazanımlara ulaşmada belirlenen ölçütün (% 70) üstünde bir başarı sergiledikleri tespit edilirken kavrama basamağında yer alan 3 ve 4 numaralı kazanımlarda mutlak başarı için belirlenen ölçütün altında bir başarı ortaya koydukları tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBaşarı testikazanımöğretim programıdeğerlendirmeFen BilimleriGüneş sistemi ve tutulmalar6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Kazanımlara Ulaşılma Düzeyinin Belirlenmesi: Güneş Sistemi ve Tutulmalar ÜnitesiArticle142787106119054410.58689/eibd.1267980