Varol, AsafŞeker, Selim2017-05-172017-05-172008-03-03https://hdl.handle.net/20.500.12604/700Son onlu yıllarda uluslararası indekslerce taranan yayınlarda, Türk akademisyenlerin yayınlarında önemli artışların olduğu gözlenmektedir. Bu durum memnuniyet verici olarak değerlendirilebilir. Akademik yükseltilmeleri için getirilen kıstaslar ağırlaştırıldıkça, koşulları karşılayabilmek için öğretim elemanlarının verecekleri çabalar artmaktadır. Ancak bazı öğretim elemanları, yeterli alt yapıya sahip olamadığı ve koşulları sağlamada zorlandığı için etik ihlallerine yönelebilmektedir. Hatta bazı öğretim elemanlarının yaptıkları etik ihlalleri, bazı jüri üyeleri tarafından fark edilmediği için haksız unvanların verildiği dahi görülebilmektedir. Bu çalışmada eğitim-değer-etik üçgeninde öğretim elemanlarında görülen etik ihlalleri üzerinde durulacak ve bu tür ihlalleri bertaraf etmek için çözüm önerileri sunulacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEducationWorthEthicAcademic ethic violationÖğretim elemanlarının etik ihlalleriArticle