Uğraş, SinanTutal, Varol2024-12-242024-12-2420211309-51101309-8543https://doi.org/10.17155/omuspd.836342https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/439131https://hdl.handle.net/20.500.12604/4253Bu araştırmada ortaöğrenimde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi memnuniyet düzeylerinibelirleyen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Siirt Milli EğitimMüdürlüğüne bağlı okullarda öğrenim gören % 53,9’u (n=261) erkek, % 46,1’i (223) kız öğrenci olmak üzeretoplam 482 öğrenci katılmıştır. Ölçme aracı geliştirilirken 34 maddelik bir havuz oluşturulmuştur. Ölçek formudaha sonra açımlayıcı faktör analizi uygulanmış ve ölçek formundan gerekli koşulları sağlamayan 12 maddeçıkarılmıştır. AFA sonucunda “Öğretmen Memnuniyeti”, “Tesis ve Spor Malzemesi Memnuniyeti” ve “ DersMemnuniyeti” olarak 3 boyutlu ve 22 maddeden bir yapı oluşmuştur. “Öğretmen memnuniyeti” boyutununaçıkladığı varyans oranı % 38,013, “Tesis ve Spor Malzemesi Memnuniyeti” boyutunun açıkladığı varyans oranı% 10,821 ve son olarak “Ders İçerik memnuniyeti” boyutunun açıkladığı varyans oranı ise % 6.449 olduğu tespitedilmiştir. Bu yapının sınanması için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda 3 boyutlu ölçek formunun kabuledilebilir değerleri taşıdığı tespit edilmiştir. Beden eğitimi dersi memnuniyet ölçeğinin “Öğretmen memnuniyeti”boyutunda cronbach alpha değeri 0,921, “Tesis ve spor malzemesi” boyutunda 0,892 ve son olarak “Dersmemnuniyeti” boyutunda 0,919 olduğu tespit edilmiştir. “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Memnuniyet Ölçeğinin”geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖlçek geliştirmeBeden eğitimi ve spor dersiMemnuniyet,BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİ MEMNUNİYET ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASIArticle12217418543913110.17155/omuspd.836342