Memduhoğlu, Hasan BasriSaylık, NumanYayla, Ahmet2019-12-302019-12-302017Saylık, n., Memduhoğlu, h., & yayla, a. (2017). Ilkokul öğrencilerinde eleştirel ve sorgulayıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik yeni bir öğretim tekniği denemesi: soru topları tekniği. electronic journal of social sciences, 16(61).https://hdl.handle.net/20.500.12604/2568Bu arastırmanın iki temel amacı vardır: Birincisi, sorgulayıcı ve elestirel düsünmeyi ve soru sorma becerisini gelistirmeye yönelik yeni bir teknik gelistirmek, ikincisi gelistirilen bu tekniğin öğrencilerin soru sorma becerisi ve akademik basarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalısmada öncelikle ders isleme sürecinde öğrencileri soru sormaya yönlendiren soru topları tekniği gelistirilmistir. Daha sonra bu tekniğin etkisi deneysel uygulamayla test edilmistir. Arastırma ön test son test kontrol gruplu deneysel desen olarak desenlenmistir. Arastırma ortaokulda ikisi altıncı sınıf ikisi sekizinci sınıf olmak üzere dört sınıf üzerinde yapılmıstır. Biri altıncı sınıf, diğeri sekizinci sınıf olmak üzere iki sube kontrol grubu, iki sube de deney grubu olacak sekilde seçkisiz (random) olarak belirlenmistir. Đki hafta boyunca ön test uygulanmıs, daha sonra sadece deney grubuna dört hafta süren islem yapılmıs ve son asamada iki hafta boyunca son test yapılmıstır. Grupların soru sorma ve akademik basarıya iliskin öntest ve son test puanları, SPSS ve Minitab istatistik paket programları kullanılarak t-testi, Z-testi ve Ki- Kare istatistikleri ile analiz edilmistir. Arastırmada su sonuçlara ulasılmıstır: Soru topları tekniğinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin sorduğu toplam soru sayısı ve soru soran öğrenci sayısı, kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı sekilde artmıstır. Soru topları tekniği, soru sormayan öğrencilerin soru sorma davranısları üzerinde anlamlı sekilde bir artıs sağlamıstır. Aynı sekilde deney grubunda uygulanan soru topları tekniği, kontrol grubuna göre öğrencilerin akademik basarıları üzerinde anlamlı düzeyde artıs sağlamıstır. Elde edilen bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde gelistirilen soru topları tekniğinin öğrencilerin sorgulayıcı düsünme becerilerini, soru sorma davranıslarını ve akademik basarılarını artırdığı söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoru topları tekniğielestirel düsünmesorgulayıcı düşünmesoru sorma becerisiakademik başarıİlkokul öğrencilerinde eleştirel ve sorgulayıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik yeni bir öğretim tekniği denemesi: Soru topları tekniğiArticle