Pesen, CahitGeldi, Seher2024-12-242024-12-242024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt9eJdZOyrx0BYe2bK3b5URVDrFlMjSCeD9oK-MWAny8Shttps://hdl.handle.net/20.500.12604/3687Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim DalıBu araştırma, çoklu temsil temelli öğretim uygulamaları ile ondalık gösterim öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve kalıcılığa etkisini, uygulanan öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma karma yöntem yaklaşımıyla gerçekleştirilmiş olup, nicel araştırma desenlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Öğrenci görüşlerini incelemek amacıyla içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 25 deney grubu ve 25 kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenciden oluşan iki sınıf oluşturmuştur. Deney grubu öğrencilerine çoklu temsil temelli öğretim, kontrol grubu öğrencilerine MEB ders kitabı tabanlı öğretim uygulanmıştır. Çoklu temsil temelli öğretim süreci, matematik dersi öğretim programında yer alan kazanımlar dikkate alınarak hazırlanan etkinliklerle uygulanmıştır. Araştırma, beş haftalık bir öğretim sürecinde toplam 25 ders saati boyunca gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak 18 maddeden oluşan matematik başarı testi ve 13 maddeden oluşan açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi her iki gruba ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol gruplarının son test puanlarının analizi sonucunda deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık çıktığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının kalıcılık testi sonuçlarına göre deney grubu öğrencilerinin öğrendikleri konuyu daha uzun süre hatırladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenci görüşleri incelendiğinde çoklu temsil temelli öğretim uygulamalarının öğrenmede kolaylık sağladığı, dersi eğlenceli hale getirdiği, öğrenmede motive ettiğine dair öğrencilerin olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Bu sonuçlar ışığında çoklu temsil temelli öğretim uygulamalarının ondalık gösterim konusunun öğretiminde önemli rol oynadığı ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Çoklu temsil, çoklu temsil temelli öğretim, ondalık gösterim, matematik başarısı, kalıcılıkThis research aims to examine the effects of multiple representation-based instruction and decimal notation teaching on the mathematical achievement and retention of 6th grade students and student opinions about the implemented teaching process. The research was conducted using a mixed methods approach and among the quantitative research designs, a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was employed. Content analysis was conducted in order to examine the student opinions. The study group of the research consisted of two classes with a total of 50 students, 25 in the experimental group and 25 in the control group. Multiple representation-based instruction was applied to the experimental group students, and MEB (Ministry of National Education) textbook-based instruction was applied to the control group students. Multiple representation-based instruction process was implemented through activities prepared considering the achievements in the mathematics course curriculum. The research was carried out for a total of 25 lesson hours during a five-week teaching period. As data collection tools, a mathematics achievement test consisting of 18 items and an open-ended question form consisting of 13 items were used. The achievement test developed by the researcher was applied to both groups as a pre-test, post-test and retention test. As a result of the research, it was seen that there was a statistically significant difference in favor of the experimental group as a result of the analysis of the post-test scores of the experimental and control groups. According to the retention test results of the experimental and control groups, it was concluded that the students in the experimental group remembered the subject they learned for a longer time. When student opinions were examined, it was determined that students had positive opinions in that multiple representation-based instruction facilitated learning, made the lesson fun, and motivated learning. In light of these results, it has been revealed that multiple representation-based instruction plays an important role in teaching decimal notation. Keywords: Multiple representation, multiple representation-based instruction, decimal representation, mathematical achievement, retention.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematikMathematicsÇoklu temsil temelli ondalık gösterim öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve kalıcılığa etkisiThe effect of multiple representation-based decimal notation teaching on the mathematical achievement and retention of 6th grade studentsMaster Thesis1123895131