Yaşar, Hüseyin2024-12-242024-12-2420121304-88801304-8899https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/143410https://hdl.handle.net/20.500.12604/5214Asıl adı Pera olan Beyoğlu, gayri müslümlerin çoğunlukta olduğu bir yer olarak bilinir. Beyoğlu bu nedenle ayrı bir kimlikle ortaya çıkmış ve hep İstanbulun aykırı bir yüzü olarak kalmıştır. Barındırdığı farklı insan tipleriyle ve mekânlarıyla şehrin belki de Türkiyenin Batıya bakan çehresi durumundadır. Ancak bu yapı 1940lardan sonra değişmektedir. Ahmet Ümit, Beyoğlu Rapsodisinde bu değişim ekseninde yaşananları işliyor. Semtin yeni durumunu varoşlaşan Beyoğlu kavramlaştırması çerçevesinde sorgulayan yazar, mekânın eski kimliğinin göz ardı edildikçe kültürel dokunun da kaybolduğu düşüncesini egemen kılmaktadır. Önceden sanat erbabının kaldığı ve kültürel aktivitelerin yoğunlukta olduğu mekân şimdilik kirli ilişkilerin yuvasına dönüşmüştür. Çalışmamızda mekân kavramı çerçevesinde Beyoğlunda yaşanan olumsuz değişimi ve sonuçlarını inceleyeceğiz.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEdebiyatAhmet Ümit'in Beyoğlu Rapsodisi'nde mekân olarak BeyoğluReview Article2123758143410