Pesen, AtaŞanlı, Tuğçe2024-12-242024-12-2420181309-1581https://doi.org/10.5824/1309?1581.2018.4.008.xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/372347https://hdl.handle.net/20.500.12604/5137Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyinin çeşitlideğişkenlere göre incelenmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda öğrencilerin cinsiyet, sınıf,evde bilgisayar olup olmama durumu ve akademik başarı ortalamaları değişkenlerine görebilgisayar oyun bağımlılık düzeyleri incelenmiştir. Öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığınıölçebilmek Horzum, Ayas ve Balta (2008) tarafından geliştirilen çocuklar için “BilgisayarOyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek toplam 21 maddeden oluşan dört faktörlü biryapıya sahiptir. Ölçeğin güvenilirliği için Horzum, Ayas ve Balta (2008) tarafından Cronbachalfa iç tutarlılık sayısı .85, bu araştırma için hesaplanan Cronbach alfa iç tutarlılık sayısı ise.84 olarak hesaplanmıştır. Bu araştırma 2016-2017 yılı güz eğitim ve öğretim dönemindegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi Siirt ili merkezinde yer alan farklı okulların 5.6.7.ve 8. sınıflarda okuyan öğrencilerden rastgele (tesadüfî) seçilmiştir. Elde edilen veriler SPSS22.0 veri analiz programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Bağımsızörneklemler t testi ve Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Araştırmasonucunda erkek öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığının kız öğrencilere göre anlamlıdüzeyde farklılık tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,PsikolojiOrtaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesiArticle93410511737234710.5824/1309?1581.2018.4.008.x