Bingöl, Ulaş2024-12-242024-12-2420201308-82032548-0472https://doi.org/10.26517/ytea.432https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/492008https://hdl.handle.net/20.500.12604/4597Hasan Ali Toptaş, son dönem Türk romancıları arasında kaleme aldığı postmodern tarzdaki eserleriyle adından sıkça söz ettirir. Eserlerinde büyülü gerçeklikten, üstkurmacadan ve metinlerarasılıktan yararlanan Toptaş’ın 2019’da yayımlanan Beni Kör Kuyularda romanı birçok açıdan postmodern hüviyete sahiptir. Ankara’nın kenar mahallelerinden birinde Güldiyar adındaki kızın gözlerinden yaş yerine taşların düşmesiyle gelişen olayları işleyen roman, insandaki seyretme merakına dikkat çeker. Bireyin sürüklendiği çıkmazda ne tür sıkıntılar çektiği ve karşılaştığı problemlerin yaşamına nasıl etki ettiğini konu alan romanda bir yandan empati duygusunun yitimine diğer yandan çağımız insanın yüzleşmek zorunda kaldığı sorunlara değinilir. Bireyin yaşadıkları neticesinde varoluşsal olarak yaşadığı dönüşümlere odaklanan roman, çağımız insanın bazı davranışlarına eleştiriler yöneltir. Bu çalışmanın amacı Beni Kör Kuyularda romanında seyir nesnesine dönüşen, sömürülen ve şizofren olan bireyin hallerini ele alıp incelemektir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEdebiyat,Edebi Teori ve EleştiriHASAN ALİ TOPTAŞ’IN BENİ KÖR KUYULARDA ROMANINDA BİREYİN ÜÇ HALİArticle232319722049200810.26517/ytea.432