Pesen, Cahit2017-05-202017-05-202002https://hdl.handle.net/20.500.12604/762Matematik, diziliş ve iç uyum ile karakterize edilen bir sanattır[l]. Matematik bir çok insan tarafından anlaşılması zor, sevimsiz bir ders olarak kabul edilmektedir. Matematik bir düşünme yolu olduğuna göre, matematik öğretmenlerimizin amacı, öğrenciye bilgi yüklemek değil, zibin gelişimine katkıda bulunmak olmalıdır. Ayrıca, öğrencilerin matematiğe karşı olumlu yaklaşım geliştirebilmeleri için matematiğin estetik yönünün ortaya konması yönünde çaba harcanınalıdır. Bu makalenin amacı, matematik dersinin genel hedeflerinden olan "Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirebilme" ve "Estetik duyguyu geliştirebilme" hedeflerinin kazandırılması çabasına katkıda bulunmaktır. Bu makalede, Matematiğin estetik yönünün keşfedilmesi amacıyla nasıl bir öğretim yaklaşımı içerisinde olunması gerektiği üzerinde durulmuştur. Mathematics is a study of patterns and relationsbips [I]. Mathematics is regarded as an unlovable and a very hard subject to be understood by a lot of people. As Mathematics is being a way of thinking the aim of mathematics teachers shouldn't be to 1000 knowledge to the students but to contribute to intellect developing. Besides they should strive to direct the students to develop positive manners for mathematics. The purpose of this paper is to contribute the struggle of .;aining "the ability of positive manner for mathematics" anr of "the developing aesthetic feeling." which is considered as a one of the general target of mathematics. in this article we tried to fınd out how a teaching method should be foIlowed so as to explore aesthetic way of mathematics.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematiğin estetiğimatematik öğretimiAesthetics of mathematicsmathematics teachingMatematiğin estetiği üzerineOn aesthetics of mathematicsArticle