Ertekin, İrfan2024-12-242024-12-2420222148-256Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1120513https://hdl.handle.net/20.500.12604/5673Bu çalışmanın amacı, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK)” nun kamu yönetimi ve halkla ilişkiler yönüyle ele alınarak irdelenmesidir. KVKK, kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları usul ve esasları düzenlemektedir. Tüm bu düzenlemeler, Türkiye Cumhuriyeti Anayasa Mahkemesi’nin 9 Nisan 2014 tarih ve E:2013/122, K:2014/74 sayılı kararına dayandırılmış olup, bu karar Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 20. maddesinin 2. fıkrasındaki temel ilkelere baz edilmiştir. Ayrıca, bu kararda kişisel verilerin korunmasına ilişkin uluslararası anlaşmalardaki Avrupa Birliği, Avrupa Konseyi ve Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı’nın mutabakatı da kapsanmaktadır. KVKK, gerçek kişilerin verilerinin, kurum ve kuruluşlar tarafından işlenmesi esnasında verilerin güvenliğini sağlayarak, kişileri korumayı amaç edinmesi yönüyle ön plana çıkmaktadır. Dolayısıyla kanunun, kamu tarafından hukuki, idari, mali, sosyal vb. yönleriyle içselleştirilerek özümsenmesi önem arz etmektedir. Bu süreçte, etkin bir kamu yönetimi; kurum ve kuruluşlar ile gerçek kişiler arasında bir iletişim köprü vazifesi gören halkla ilişkiler faaliyetleri aracılığıyla KVKK’nın kamuya anlatılması noktasında önemli rol oynamaktadır. Halkla ilişkiler, tanıma ve tanıtma gibi iki temel işlevi yerine getirerek KVKK’nın kamuda içselleştirilmesi için kitle iletişim araçları ve dijital iletişim kanalları aracılığıyla önemli yönetsel bir başarı sağlar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu Yönetimi,Halkla İlişkilerKAMU YÖNETİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER YÖNÜYLE KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU (KVKK)Article81639671120513