Karakaş, RezanŞar, Muhammet2024-12-242024-12-242022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUdQ8WyO0BqYOH7qB1xuS09zy4fuY3An520F7nhg3ZpkMhttps://hdl.handle.net/20.500.12604/3398Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim DalıGünümüzde değerler eğitimi önemli bir konu olmuştur. Bu alanda pek çok çalışma yapılmış, edebî eserlerin değerler eğitimi açısından uygunluğu sorgulanmıştır. Bu çalışmada, Hüseyin Yurttaş'ın çocuk kitaplarını on kök değer açısından incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada ilgili yazarın İş Bankası Kültür Yayınları tarafından basılan dokuz çocuk kitabı, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı'ndaki (1-8. Sınıf) kök değerler (adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik) bağlamında incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Bulgular bölümünde ilgili değer başlığı altında elde edilen veriler metinlerden örneklerle sunulmuştur. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulardan hareketle Hüseyin Yurttaş'ın incelenen çocuk kitaplarının on kök değerin birçoğu açısından zengin eserler olduğu sonucuna varılmıştır. Yazarın anlatılarında değerlere genellikle örtük olarak yer verdiği, özellikle sevgi değerinin yoğun olduğu görülmüştür. Bu eserlerin değerler eğitimi açısından kullanılabilecek metinler olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada yazarın sınırlı sayıda eseri incelenmiştir. Yazarın diğer çocuk kitapları da değerler eğitimi açısından incelenebilir, daha detaylı bir değer analizi yapılabilir.Today, values education has become an important issue. Many studies have been carried out in this field, and the suitability of literary works in terms of values education has been questioned. This study, it is aimed to examine Hüseyin Yurttaş's children's books in terms of ten root values. In the study, nine children's books published by İşbank Culture Publications of the related author, root values (justice, friendship, honesty, self-control, patience, respect, love, responsibility, patriotism, benevolence) in the 2019 Turkish Language Curriculum (1st-8th Grade). ) were examined in the context. In the research, the document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used. In the findings section, the data obtained under the relevant value title are presented with examples from the texts. Based on the findings obtained as a result of the study, it was concluded that Hüseyin Yurttaş's children's books were rich in terms of many of the ten root values. It has been observed that the author often implicitly includes values in his narratives, and especially the value of love is intense. It has been determined that these works are texts that can be used in terms of values education. In the study, a limited number of the author's works were examined. The author's other children's books can also be examined in terms of values education, and a more detailed value analysis can be made.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingHüseyin Yurttaş'ın çocuk kitaplarının on kök değer açısından incelenmesiAn analysis of Hüseyin Yurttaş's children's books in terms of ten root valuesMaster Thesis1168779772