Özdemir, BurhanettinBeyaztaş, Dilek İlhan2024-12-242024-12-2420182146-5983https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/305393https://hdl.handle.net/20.500.12604/5459Bu çalışmanın amacı, ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan sınav türleri bağlamında; öğrencilerin sınava hazırlanma sürecinde benimsemiş oldukları öğrenme yaklaşımlarını (derinlemesine, yüzeysel ve stratejik) ve bu yaklaşımların benimsenme nedenlerini tespit etmektir. Çalışma nitel bir araştırma olup, veri analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 20162017 yılı güz döneminde, bir devlet üniversitesinin Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nın 3. ve 4. sınıfında öğrenim görmekte olan 121 (73 kız (%60), 48 erkek (%40)) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin; çoktan seçmeli sınavlarda ve klasik sınavlarda bilgi düzeyinde soru sorulduğunda ezber ve tekrar odaklı olarak yüzeysel öğrenme yaklaşımını kullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, çoktan seçmeli sınavlarda, D-Y ve eşleştirme türü sınavlarda cevapları gördüklerinde hatırladıkları ya da şans başarısı nedeniyle soruları cevaplayabildikleri için yüzeysel öğrenme yaklaşımını kullandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin yoruma dayalı soru sorması ve sınavın sayısal bir derse ait olması durumunda ise öğrencilerin konunun mantığını anlamak için derinlemesine öğrenme yaklaşımını kullandıkları tespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin sınav hazırlama ve değerlendirme sürecindeki tutum ve davranışlarının, sınav türünün, dersin kapsamının ve dersin sözel veya sayısal olmasının öğrencilerin sınava hazırlanma sürecinde benimsedikleri öğrenmetrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖĞRETMEN ADAYLARININ SINAV TÜRÜNE GÖRE KULLANDIKLARI ÖĞRENME YAKLAŞIMLARINI BENİMSEME NEDENLERİNE İLİŞKİN GÖRÜLERİArticle146363385305393