Türkan, AzmiÖren, Özlem2024-12-242024-12-242023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsfGY00jxAMnzC19iXFL1QDpdhQ1WBtb80OZpKTGZQJ2hhttps://hdl.handle.net/20.500.12604/3585Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim DalıBu araştırmada, e-portfolyo kullanımının İngilizce okuma ve yazma becerisine ve öz-yeterlik inancına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılının 2. döneminde Siirt il merkezinde bulunan bir devlet ortaöğretim kurumunda yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, ortaöğretim 10. sınıfta öğrenim gören 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın deseni olarak biçimlendirici deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada sadece deney grubu ile çalışma yürütülmüştür; kontrol grubu bulunmamaktadır. Biçimlendirici deneysel desenin yapısı gereği ön test ve son test kısmında nicel veriler toplanmış, uygulamanın yapıldığı aşamada sadece nitel veriler toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplama aracı olarak "İngilizce İle İlgili Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği"nin alt boyutlarından okuma ve yazma boyutu ve araştırmacı tarafından geliştirilen "İngilizce Okuma ve Yazma Başarı Testi" kullanılmıştır. İngilizce yazma başarı testinin puanlamasında, "The Newly Developed Essay Scoring Rubric" kullanılmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde ise; veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı notları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde; başarı testi geliştirilmesinde TAP programı ile okuma ve yazma başarı testi ve okuma ve yazma öz-yeterlik inancı ölçeği ön test- son test karşılaştırmalarında bağımlı örneklem t-testi kullanılmıştır. Başarı testinin yazma bölümünde, puanlayıcıların verdikleri puanların uyumu için Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; e-portfolyo kullanımının öğrencilerin okuma ve yazma becerisi başarılarında bir artış sağladığı ve okuma ve yazma becerilerine yönelik öz-yeterlik inançlarını geliştirildiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İngilizce Okuma Becerisi, İngilizce Yazma Becerisi, Öz Yeterlik, E-Portfolyo, Biçimlendirici Deneysel Desen.In this study, it is aimed to examine the impact of e-portfolio usage on English reading and writing skills and self-efficacy beliefs. The research was conducted in a state high school institution located in the city center of Siirt during the second semester of the 2022-2023 academic year. The study group consisted of 29 students enrolled in the 10th grade. Convenience sampling was used in the research. Formative experimental design was used as a research design. Only the experimental group was involved in the study and there was no control group. Due to the structure of the formative experimental design, quantitative data were collected in the pre-test and post-test phases while only qualitative data were collected during the implementation of the study. In the quantitative dimension of the research, the reading and writing dimensions of the "English Self-Efficacy Belief Scale" and "English Reading and Writing Achievement Test", developed by the researcher, were used as data collection tools. In the scoring of the English writing achievement test, "The Newly Developed Essay Scoring Rubric" was utilized. In the qualitative part of the research, a semi-structured interview form developed by the researcher and researcher notes were used as data collection tools. In the analysis of the quantitative data, TAP programme was used for the achievement test development and the dependent sample t-test was used for the pre-test and post-test comparisons of the reading and writing achievement test and the reading and writing dimension of self-efficacy belief scale. Pearson Correlation test was used for the alignment of scores given by scorers in the writing section of the achievement test. Content analysis was utilized in the analysis of qualitative data. The results of the research indicate that the use of e-portfolios contributes to an increase in students' reading and writing skills and enhances their self-efficacy beliefs in these skills. Key Words: Reading Skill in English, Writing Skill in English, Self-Efficacy, EPortfolio, Formative Experimental Design.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and Trainingİngilizce okuma ve yazma becerisini geliştirmede e-portfolyo: Biçimlendirici deneysel desenDeveloping reading and writing in English through e-portfolio: Formative experimental designMaster Thesis1134850438