Düzen, NurullahDinçer, Çağlayan2024-12-242024-12-2420211307-10762687-3281https://doi.org/10.35675/befdergi.765152https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/506988https://hdl.handle.net/20.500.12604/4933Bu araştırmanın amacı, ana dili Türkçe olan ve olmayan okul öncesi dönem çocuklarının Türkçe erken okuryazarlık becerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Van’a bağlı Gevaş ve İpekyolu ilçelerinde okul öncesi eğitim kurumuna devam eden ana dili Türkçe olan 40 ve olmayan 40 olmak üzere toplam 80 çocuk oluşturmaktadır. Karaman (2013) tarafından geliştirilen ve araştırmada kullanılan Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme Aracı her çocuğa bireysel olarak uygulanmıştır. Çalışmanın veri analizi; parametrik test varsayımlarının karşılandığı durumlar için bağımsız örneklemler t-testi, karşılanmadığı durumlar için ise Mann-Whitney U Testi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre araçtaki alt testlerin ve alt boyutların tamamında ana dili Türkçe olan çocuklar lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Ana dili, erken okuryazarlık becerileri, okul öncesitrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıAna Dili Türkçe Olan ve Olmayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Erken Okuryazarlık Becerilerinin DeğerlendirilmesiArticle163257360050698810.35675/befdergi.765152