Şahin, ErhanTumur, Ferhat2024-12-242024-12-242024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt_kIxpHiarg2iefDebL1QYRaPpm-5lY3yqu4MCLkWCemhttps://hdl.handle.net/20.500.12604/3658Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıBu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka, akademik öz yeterlilik ve psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya çalışma hayatına devam eden 127`si erkek (%52,5) ( yaş=33,28±6,98) 115'i kadın (%47,5) ( yaş=34,83±7,77) olmak üzere toplam 242 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle dizayn edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu, Schutte Duygusal Zeka Ölçeği ve Akademik Öz-yeterlik Ölçeği ve Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ilk olarak normallik varsayımları için öne çıkan çarpıklık basıklık değerleri incelenmiş ve verilerin normallik varsayımlarını karşıladığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda cinsiyet değişkenine göre, bireylerin duygusal zeka akademik öz-yeterlik ve psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki farkları belirlemek için T-Testi kullanılmıştır. Bununla birlikte yaş, çevre ve bölüm değişkenlerine göre farkları belirlemek için ise One-Way Anova analizi kullanılmıştır. Bu analiz neticesinde farkın kaynağını belirlemek adına Post-Hoc Tukey testinden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular incelendiğinde, demografik değişkenler bağlamında gruplar içinde anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Ölçekler arasındaki ilişkiler incelendiğinde, istatistikler olarak pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Akademik Öz-Yeterlik, Duygusal Zeka, Psikolojik Sağlamlık.The aim of this study is to examine the relationship between emotional intelligence, academic self-efficacy and psychological resilience levels of physical education and sports college students. For this purpose, a total of 242 students, 127 of whom were male (52,5%) ( age=33,28±6,98) and 115 of whom were female (47,5%) ( age=34,83±7,77), participated in the study voluntarily. The study was designed with relational survey model. Personal Information Form, Schutte Emotional Intelligence Scale, Academic Self-Efficacy Scale and Psychological Resilience Scale were used as data collection tools. In the analysis of the data, firstly, the skewness kurtosis values that stand out for normality assumptions were examined and it was determined that the data met the normality assumptions. Accordingly, T-Test was used to determine the differences between individuals' emotional intelligence, academic self-efficacy and psychological resilience levels according to gender variable. In addition, One-Way Anova analysis was used to determine the differences according to age, environment and department variables. As a result of this analysis, Post-Hoc Tukey test was used to determine the source of the difference. Pearson Product Moment Correlation analysis was used to determine the relationships between the variables within the scope of the research. When the findings obtained within the scope of the research were analyzed, it was determined that there were significant differences within the groups in terms of demographic variables. When the relationships between the scales were examined, it was determined that there were significant positive relationships as statistics. Keywords: Academic Self-Efficacy, Emotional Intelligence, Psychological Resilience.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporSportsBeden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka, akademik öz yeterlilik ve psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesiExamination of the relationship between emotional intelligence, academic self-efficacy and psychological resilience levels of physical education and sports school studentsMaster Thesis176892184