Bakır, BaharAkran, Sevda Koç2024-12-242024-12-2420191303-04932148-4929https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-441478https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/312582https://hdl.handle.net/20.500.12604/4256Bu çalışmanın temel amacı, ortaokul 7. sınıf matematik dersinde kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin biliş ötesi öğrenmestratejilerine ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma, Siirt ili merkeze bağlı bir devlet okulunun A veB sınıflarında okuyan toplam 48 7. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma desenlerininbirlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilen problemçözme becerisi testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve Gürcan (2004) tarafından geliştirilen “Biliş Ötesi ÖğrenmeStratejileri Ölçeği”dir. Verilerin analizinde Mann Whitney U-Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, betimsel ve içerik analiziyöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda kuantum öğrenme modelinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin biliş ötesiöğrenme stratejileri ve problem çözme becerilerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğugörülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,MatematikORTAOKUL 7. SINIF MATEMATİK DERSİNDE KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİŞ ÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNE VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİArticle191678531258210.17240/aibuefd.2019.19.43815-441478