Toytok, Esef HakanDoğan, Emine2024-12-242024-12-2420191304-0278https://doi.org/10.17755/esosder.469650https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/316935https://hdl.handle.net/20.500.12604/4294İletişim sosyal yaşamda olduğu gibi örgütler içinde önemli bir kavramdır. Genel olarak iletişim formal ve informel olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. İnformel iletişim örgüt çalışanları tarafından etkileşim sonucunda oluşmaktadır. Bu iletişim türünün olumlu olduğu kadar olumsuz özellikleri de bulunmaktadır. Bu çalışmada ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin informel iletişimi kullanma biçim ve düzeylerini belirlemek ve informel iletişimin okullardaki olumlu ve olumsuz etkilerini tespit etmek amacıyla bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen ölçek toplam 1268 (N1= 970, N2=298) kişiye uygulanmıştır. Birinci grubun verileriyle cevapların frekansları ve mod değerleri belirlenmiş sonrasında açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin 23 madde ve beş faktörden oluştuğu tespit edilmiştir. Ölçeğin alt faktörlerinin güvenirlik katsayıları .58 ile . 82 arasında değişmektedir. Elde edilen bulgular ölçeğin okullarda informel iletişimin kullanılma biçim ve düzeyini belirlemek, olumlu ve olumsuz sonuçlarını tespit etmek için geçerli ve güvenilir ölçümler üreten bir araç olduğunu göstermiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişim,EğitimEğitim AraştırmalarıOKULLARDA İNFORMEL İLETİŞİMİ KULLANMA ÖLÇEĞİ'NİN GELİŞTİRİLMESİ ÇALIŞMASIArticle187085286531693510.17755/esosder.469650