Akran, Sevda KoçÜner, Zehra İş2024-12-242024-12-2420181300-88112147-9844https://doi.org/10.24106/kefdergi.2480https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/326903https://hdl.handle.net/20.500.12604/4532Bu araştırmanın temel amacı; danışman öğretmenlerin, danışman eğitimi veaday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanınçalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Batman il merkezinde bulunanve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilkokul ve orta okullarda görev yapan 40sınıf ve 94 branş öğretmeni olmak üzere toplamda 134 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın veri toplama araçları, Koç (2016) tarafından geliştirilen 28 maddelik“Danışman Eğitimi Süreci” anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formudur.Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve ki-kare kullanılmıştır.Araştırmada ayrıca görüşme formundan elde edilen nitel veriler, betimsel veiçerik analiz yöntemlerine tabi tutulmuştur. Danışman öğretmenlere göre adayöğretmenlik eğitimi usta-çırak ilişkisine dayanmakta, bu ilişki sonucunda çeşitlitecrübeler paylaşılmaktadır. Bunun yanı sıra bu eğitim, aday öğretmenlerde sınavkaygısı oluşturmakta, danışman öğretmenlere belirli formları doldurma konusundabüyük bir sorumluluk vermektedir. Araştırmada elde edilen sonuçlardan hareketlebazı öneriler sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDanışman Öğretmenlerin Danışman Eğitimi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin GörüşleriArticle2651723173632690310.24106/kefdergi.2480