İnce, AdemTayanç, Mehmet2024-12-242024-12-2420212148-7537https://doi.org/10.29224/insanveinsan.818402https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/419990https://hdl.handle.net/20.500.12604/4677Bu makalede kadim eğitim anlayışı ile modern eğitim anlayışı arasındaki ilişkibağlamında Kant’ın eğitim nazariyesi ele alınmıştır. Makale, iki temel bölüm ve altbaşlıklar üzerine kurulmuştur. İlk bölümde gelenekten modernliğe eğitimin anatomisiniortaya koyabilmek adına evvela kadim eğitim yaklaşımına, akabinde de modern eğitimyaklaşımının tarihî evrimini gösterebilmek adına kapitalist ve neoliberal eğitimyaklaşımına temas edilerek eğitime atfedilen anlamın tarihî seyrine temas edilmiştir.İkinci bölümde ise Kant’ın eğitim nazariyesi detaylı bir şekilde ortaya konmuştur.Bölümde Kant’ın Eğitim Üzerine (über Pädagogik) kitabında oldukça tafsilatlı bir şekildeele aldığı eğitim yaklaşımı kadim ve modern eğitim anlayışı arasındaki ilişki zeminindeözetlenmiştir. Netice olarak Kant’ın ortaya koymuş olduğu eğitim nazariyesinin, kadimve modern eğitim yaklaşımları arasında yer alan mutedil bir eğitim nazariyesi olduğusonucuna ulaşılmıştır. Bu anlamda Kant’ın, kadim yaklaşımın eğitime yönelik olumluyönleri ile çağdaş yaklaşımın olumlu yönlerini mezcettiği kanaatine varılmıştır. Kant’ıneğitim yaklaşımının eğitimin içsel hususiyetinden koparılarak anlam kaybına uğradığımodern dönemde hassaten önemli olduğu değerlendirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,FelsefeKadim ve Modern Eğitim Yaklaşımları Bağlamında Kant’ın Eğitim NazariyesiArticle82713915541999010.29224/insanveinsan.818402