Koçoğlu, ErolAvcı, Yunus Emre2017-05-172017-05-172012https://hdl.handle.net/20.500.12604/682Bu çalısmanın amacı, Türkiye’de uygulanmakta olan zorunlu eğitime iliskin öğretmen adaylarının görüslerini almaktır. Ayrıca bu arastırmada zorunlu eğitime yönelik olarak tarihsel anlamda Türkiye’de 3 Nisan 1920’den itibaren yapılan çalısmalar doğrultusunda arastırma kapsamında, öğretmen adaylarına açık uçlu sorulardan olusan görüsme formu anketi uygulanmıstır. Çalısmada nitel yöntem kullanılmıstır. Öğrenci görüsleri iki çalısma kâğıdıyla, altı maddelik yapılandırılmıs görüsme formuyla belirlenmistir. Toplanan formlar içerik analizine tabi tutularak tablolar olusturulmus ve veriler tablolar halinde sunulmustur. Arastırma eğitim tarihimizde önemli bir yer edinmis ve hala gündemde olan zorunlu eğitime yönelik farklı bakıs açıları sunmasından dolayı önemli görülmektedir. Arastırma bulgularına göre, eğitimin zorunlu veya gönüllü olmasına iliskin öğretmen adaylarının %70’i sosyo-kültürel engellerin öğrencileri eğitim hakkından mahrum bıraktığından dolayı eğitimin zorunlu olması gerektiğini ifade etmislerdir. Öğretmen adaylarının %60’ına göre öğrenciyi nitelikli bir birey, bilinçli bir nesil olarak yetistirmek ve toplumun eğitim seviyesinin yükseltilmesi 12 yıllık zorunlu eğitimle sağlanabilecektir. Zorunlu eğitimin toplumun eğitim standardını yükseltmede etkisine iliskin öğretmen adaylarının %70’i toplumda yasam kalitesini arttırması, demokratik tarzının yaygınlasması gibi nedenlerle zorunlu eğitimin eğitim standartlarını yükselttiğini ifade etmislerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimZorunlu eğitimÖğretmen adayıTürkiye'de zorunlu eğitim süreci ve öğretmen adaylarının zorunlu eğitime ilişkin görüşleriArticle